ΚΔΑΠ - ΜΕΑ

ΚΔΑΠ- μεΑ

Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Νέων με ειδικές ανάγκες (ΚΔΑΠ- μεΑ) είναι ένας φορέας που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του πρώην Δήμου Παλλήνης το 2004, και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό ταμείο (Ε.Κ.Τ.) στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ).

Η σημαντική αυτή δομή εξυπηρετεί μία ευαίσθητη κοινωνική ομάδα και έρχεται να καλύψει την ανάγκη ένταξης-κοινωνικοποίησης-δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», οι ωφελούμενες οικογένειες έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας είτε εργασιακά είτε να καλύψουν άλλες υποχρεώσεις, ανάγκες ή να ξεκουραστούν, μιας και το ΚΔΑΠ- μεΑ προσφέρει τις υπηρεσίες του Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 15:00μμ έως τις 21:00μμ.

Με γνώμονα πάντα τη θετική παρέμβαση το ΚΔΑΠ- μεΑ προσφέρει εξειδικευμένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες για το κάθε παιδί, έφηβο, άτομο, καθώς δεν υπάρχει όριο ηλικίας στη συμμετοχή και παρακολούθηση του προγράμματος.

Σκοποί του προγράμματος είναι:

Η δημιουργική απασχόληση νέων με αναπηρίες, η κοινωνική ένταξή τους, η στήριξη των οικογενειών τους και η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ιδίων και των οικογενειών τους

Στόχοι του προγράμματος είναι:

  • η δημιουργική απασχόληση, η ψυχαγωγία των παιδιών και η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους
  • η κοινωνική τους ένταξη
  • η στήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος
  • η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των παιδιών και των οικογενειών τους
  • η εκπαίδευση των γονέων μέσα από την πραγμάτωση επιμορφωτικών σεμιναρίων
  • η δραστηριοποίηση και η συμμετοχή των παιδιών στα δρώμενα της πόλης (κοινωνικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις)

Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία, μελετώντας τις ανάγκες της κάθε οικογένειας και του κάθε παιδιού/ νέου ξεχωριστά, παρέχει υπηρεσίες όπως:

  • μεταφορά των ατόμων προς και από το κέντρο
  • εξειδικευμένη παρέμβαση στις ελλείψεις, δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί/ άτομο
  • ασφαλή απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου
  • ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και ένταξη στην τοπική κοινωνία
  • υποστήριξη οικογένειας

Η δομή λειτουργεί σε κτίριο που παραχωρείται από το Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής (Π.Ν.Α) στο οποίο παρατηρούνται διάφορες φθορές που χρήζουν άμεσης αποκατάστασης.

Ομαδοποίηση δραστηριοτήτων:

Α. Φυσική κατάσταση:

  • Ασκήσεις ειδικής αγωγής – γυμναστική (ατομικά)
  • Ασκήσεις ειδικής αγωγής – γυμναστική (ομαδικά)
  • Παιδαγωγικό παιχνίδι σε ομάδες (ελεύθερο παιχνίδι) – Χορός

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ ΠΑΛΛΗΝΗΣ)

  1. Ζέσταμα (διάδρομος, ποδήλατο)
    Διάρκεια: 10' - 15' λεπτά
  2. Διατάσεις (ασκήσεις για τις βασικές μυϊκές ομάδες)
    Διάρκεια: 10' λεπτά
  3. Κυκλική προπόνηση (περιλαμβάνει ασκήσεις δύναμης, ισορροπίας, νευρομυϊκής συναρμογής και συντονισμού σε ήπια ένταση)
    Διάρκεια: 10' λεπτά

ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  1. Εκμάθηση δεξιοτήτων σε ομάδες (εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων αθλημάτων όπως ντρίμπλα-σουτ μπάσκετ, μανσέτα-βόλεϊ, σουτ-ποδοσφαιρό, άλμα, ρίψεις με προσαρμοσμένη μπάλα κτλ)
    Διάρκεια: 30' - 45' λεπτά
  2. Παιδαγωγικό παιχνίδι σε ομάδες (ελεύθερο παιχνίδι) - Χορός (παιδαγωγικά παιχνίδια που ενισχύουν τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την ευρηματικότητα ή εκμάθηση παραδοσιακών χορών)
    Διάρκεια: 30' - 45' λεπτά

Υποσημείωση: Το πρόγραμμα προσαρμόζεται πάντα ανάλογα την περίπτωση. Η διάρκεια, η ένταση, η ταχύτητα και το ασκησιολόγιο γενικώς μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα τις ικανότητες και την δυναμική του κάθε παιδιού.

Β. Κοινωνικές και ατομικές δεξιότητες :

  • Ομαδική συζήτηση - κοινωνικά μαθήματα: άσκηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω ομαδικής συζήτησης
  • Μαθήματα αυτοεξυπηρέτησης :εκπαίδευση στην τουαλέτα, άσκηση στην ατομική καθαριότητα και στο ντύσιμο
  • Mαγειρική : άσκηση στην παραγωγή απλών φαγητών και γλυκών, γνώσεις για τα τρόφιμα, καθαριότητα, χρήση σκευών και συσκευών κουζίνας
  • Ανάγνωση διδακτικών ιστοριών

Γ. Δημιουργική απασχόληση:

  • Εικαστικά – ζωγραφική, κατασκευές , κτλ
  • Χειροτεχνία
  • Πηλός
  • Επιτραπέζια παιχνίδια, κτλ
  • Θεατρική αγωγή

Δ. Εξωτερικά ψυχαγωγικά προγράμματα:

  • Εκδρομές, επισκέψεις σε σχολεία της περιοχής, συμμετοχή σε τοπικά δρώμενα, διοργάνωση γιορτών που δίνουν την ευκαιρία άσκησης σε κοινωνικές δεξιότητες

 

pinakida (1)-1